Elektromobilność Szkodliwe dla klimatu przepisy transportowe. KE rozpoczyna dyskusję23 lutego 2021 Elektromobilność Szkodliwe dla klimatu przepisy transportowe. KE rozpoczyna dyskusję23 lutego 2021Przeczytaj także Elektromobilność Firmy przecierają szlaki elektromobilności. AstraZeneca z elektryczną flotą Firmy coraz częściej decydują się na włączenie do swojej floty samochodów w pełni elektrycznych. Rekordowa liczba 41 elektryków trafi niedługo do spółki AstraZeneca w ramach wynajmu długoterminowego LeasePlan. Wybrany model to Hyundai IONIQ 5, zwycięzca głównej nagrody World Car of the Year 2022. Elektromobilność EV Readiness Index 2022: Polska na ostatnim miejscu w rozwoju elektromobilności w UE Polska zajęła ostatnie miejsce na liście krajów UE dot. elektryfikacji transportu. EV Readiness Index ocenia państwa UE na podstawie analizy infrastruktury, która pozwala na wdrożenie elektromobilności. Co sprawiło, że Polska znalazła się na szarym końcu? Jak wynika z analizy Komisji Europejskiej, nowe przepisy dotyczące transportu drogowego mogą zwiększyć emisje dwutlenku węgla w Unii Europejskiej nawet o 3,3 mln ton rocznie. KE zamierza podjąć dyskusję z Parlamentem Europejskim i krajami członkowskimi, aby rozwiązać ten problem. Przepis o powrocie pojazdów 19 lutego 2021 roku KE opublikowała analizy dotyczące wpływu na klimat i środowisko dwóch elementów pakietu mobilności, czyli obowiązkowego powrotu pojazdów do państwa członkowskiego, w którym mieści się siedziba firmy, co 8 tygodni, oraz stosowania kontyngentów kabotażowych na międzynarodowe przewozy kombinowane. Według analizy nowe przepisy mogą spowodować do 3,3 mln ton dodatkowej emisji dwutlenku węgla rocznie. Trwają prace nad ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co się zmieni?Nowe przepisy zaszkodzą klimatowi 22 lutego 2021 roku rzecznik KE Stefan De Keersmaecker oświadczył na konferencji prasowej w Brukseli, że zapisy pakietu mobilności, które będą miały negatywny wpływ na klimat, nie były elementami pierwotnej propozycji KE. – Oczywiście rozpoczniemy opartą na danych i badaniach dyskusję z państwami członkowskimi, europarlamentem i wszystkimi zainteresowanymi stronami nad możliwymi rozwiązaniami – dodał De Keersmaecker. Podczas dyskusji, KE zobowiązała się wziąć pod uwagę zarówno założenia Europejskiego Zielonego Ładu, właściwe funkcjonowanie jednolitego rynku i dobro kierowców w transporcie drogowym. Dodatkowa emisja szkodliwych substancjiDodatkowa emisja 3,3 mln ton CO2 rocznie jest porównywalna z całkowitą roczną emisją CO2 w transporcie w Estonii. Skutkiem wejścia w życie nowych przepisów, do atmosfery trafi dodatkowo do 704 ton tlenków azotu i 251 ton pyłu zawieszonego (PM2,5).Europa na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznychPonadto analiza pokazuje, że w najbardziej prawdopodobnym scenariuszu, do atmosfery może trafić dodatkowo nawet 2,9 mln ton CO2 w 2023 roku. To 4,6% wzrostu emisji w ramach międzynarodowego transportu drogowego. W badaniu skupiającym się na kontyngentach kabotażowych w międzynarodowych operacjach transportu kombinowanego KE szacuje, że powszechne stosowanie przez państwa członkowskie możliwości ich wprowadzenia mogłoby doprowadzić do dodatkowych 397 tys. ton emisji CO2. Mogą też pojawić się i inne potencjalne, negatywne oraz długoterminowe skutki dla transportu kolejowego i intermodalnego. Źródło: PAPArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.