Wiadomości OZE Tesco wycofuje nierecyklingowalne plastikowe opakowania 19 czerwca 2019 Wiadomości OZE Tesco wycofuje nierecyklingowalne plastikowe opakowania 19 czerwca 2019 Przeczytaj także OZE Nowe wyzwania i duże inwestycje – Columbus podsumował rok 2023 Grupa Columbus Energy opublikowała raport roczny za 2023 roku. Jak wynika z treści raportu, skonsolidowane przychody Grupy Columbus wyniosły 465 mln zł. Grupa znacząco poprawiła wynik EBITDA i marżowość. Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Sieć hipermarketów Tesco poinformowała, że wycofuje ze swoich sklepów plastikowe opakowania marek własnych, które nie nadają się do ponownego przetworzenia. Powyższe zmiany są już sukcesywnie wprowadzane, natomiast całkowita wymiana opakowań ma się skończyć do 2025 r. Reklama W swoim komunikacie prasowym sieć hipermarketów zadeklarowała, jakie działania podejmie, aby ograniczyć nadmierną ilość plastiku. Do 2020 r. Tesco planuje zmienić składy opakowań produktów marek własnych, aby nie zawierały surowców nienadających się do powtórnego wykorzystania. Zwieńczenie powyższych działań nastąpi w 2025 r., kiedy to wszystkie opakowania produktów wytwarzanych przez sieć Tesco będą się składały z tworzyw umożliwiających ich ponowne wykorzystanie lub recykling. Dodatkowo Tesco będzie dbało o właściwą współpracę z producentami oraz specjalistami z branży opakowań. Celem tej kooperacji jest maksymalizacja procesów odzyskiwania surowców, a także ich recyklingu i powtórnego wykorzystania. Tesco wchodzi w Circular Economy Package – Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% – akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym – podkreśla Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan. Dodatkowo Tesco deklaruje swoją gotowość do wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym. Takie działanie wymaga jednak ścisłej współpracy na wielu szczeblach: odpowiednie decyzje w tym zakresie powinny zapaść zarówno na stopniu rządowym i samorządowym, jak i na poziomie sieci sklepów oraz samych producentów żywności i innych towarów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.