Elektromobilność Zużyte baterie z autobusów elektrycznych posłużą jako magazyny energii14 stycznia 2021 Elektromobilność Zużyte baterie z autobusów elektrycznych posłużą jako magazyny energii14 stycznia 2021Przeczytaj także Elektromobilność Jak Polacy wybierają samochody elektryczne? Liczba aut z napędem elektrycznym na polskich drogach ciągle rośnie. Jakość, cena i ładowanie – to kluczowe aspekty, które analizują Polacy przed podjęciem decyzji o wymianie auta spalinowego na elektryka. Elektromobilność Najmocniejsza na świecie ładowarka do samochodów elektrycznych. To produkt polskiej firmy Polska firma technologiczna EUROLOOP opracowała szybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych o najwyższej sprawności na świecie. W jej ofercie znajdziemy dwa modele – WILLBERT Amber I i II S-Hub. EUROLOOP tworzą członkowie zespołu, który w konkursie organizowanym przez Elona Muska zaprezentował pierwszy kompletny pojazd Hyperloop. Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Impact Clean Power Technology S.A. oraz TAURON Polska Energia zrealizują projekt “Second Life ESS”. W ramach przedsięwzięcia stworzą prototyp systemu magazynowania energii elektrycznej w oparciu o zużyte baterie z autobusów. Projekt współfinansowany jest ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Drugie życie baterii elektrycznychW wyniku eksploatacji, a także z upływem czasu, baterie tracą część swojej pojemności. Dyrektor Biura Rozwoju Solarisa Łukasz Chełchowski tłumaczy, że zużyta bateria w autobusie elektrycznym ma poniżej 80% wyjściowej pojemności. Ciągle jednak może być wykorzystywana jako magazyn energii elektrycznej w aplikacjach stacjonarnych. Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity– Magazyny budowane z wykorzystaniem ogniw będą stanowić istotny element inteligentnej infrastruktury elektroenergetycznej. Łączą bowiem wytwarzanie energii w lokalnych mikroźródłach prosumenckich lub małych źródłach fotowoltaicznych z jej przechowywaniem i dostarczaniem do końcowego odbiorcy – wyjaśnia wiceprezes TAURON Polska Energia Jerzy Topolski, i dodaje: – Co ważne, lokalne, rozproszone bateryjne magazyny energii mogą być elementem stabilizującym pracę sieci elektroenergetycznych szczególnie w sieciach niskich napięć, w których udział energii z niestabilnych źródeł OZE nieustannie rośnie. Magazyny energii – korzyściProjekt ma na celu wykorzystanie ogniw litowo-jonowych, których parametry nie są już optymalne do zasilania pojazdów. Dzięki ich zastosowaniu w magazynach energii zapobiega się utylizacji baterii oraz wydłuża się ich cykl życia. Powstały w ten sposób magazyn energii wpisuje się w trendy dotyczące infrastruktury energetycznej, łączącej wytwarzanie energii w tradycyjnych i odnawialnych źródłach z jej przechowywaniem i dostarczaniem do odbiorcy końcowego. Dodatkowo bateryjne magazyny stabilizują pracę sieci i poprawiają jakość dostarczanej energii, a także wspierają rozwój elektromobilności. Do projektu zaangażowano autobus z JaworznaProjekt badawczy “Second Life ESS”, realizowany we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, ma potrwać do 2022 roku. Na potrzeby budowy prototypowego magazynu energii, firma Solaris przekaże baterie o energii 160 kWh, pochodzące z autobusu elektrycznego PKM Jaworzno. Fabryka pierwszego polskiego elektryka powstanie w JaworznieŹródło: solarisbus.comArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.