Elektromobilność Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektryki 25 lutego 2021 Elektromobilność Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektryki 25 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych podało najświeższe wyniki licznika elektromobilności. Na koniec stycznia 2021 roku po polskich drogach jeździło łącznie 19 671 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Z raportu wynika również, że rośnie zainteresowanie hybrydami typu plug-in. Reklama Spis treści TogglePrawie 20 tys. samochodów elektrycznychEntuzjastami elektryków są przedsiębiorstwaDlaczego hybrydy są popularniejsze?Elektryczny transport zbiorowyRozwój infrastruktury ładowania Prawie 20 tys. samochodów elektrycznych Pod koniec stycznia br. w Polsce zarejestrowanych było 19 671 elektrycznych samochodów osobowych. Ponad połowę z nich (10 294 szt.) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV). Pozostałe pojazdy (9 377 szt.) są hybrydami typu plug-in (PHEV). W styczniu 2021 roku przybyło 796 sztuk elektryków, czyli o 35% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. – Choć w styczniu dynamika rejestracji pojazdów bateryjnych i hybryd plug-in nieco zmalała, to dane za rok 2020 pokazują, że aż 18,5% nabywców w Polsce wybrało pojazdy z napędami alternatywnymi, i że jest to poziom zbliżony do popytu na takie pojazdy w Europie, gdzie wynosi on 24,5% – skomentował Prezes PZPM Jakub Faryś. Entuzjastami elektryków są przedsiębiorstwa Jakub Faryś uważa, że gorszy wynik w porównaniu do innych krajów Europy wynika m.in. z braku systemu wsparcia zakupu elektryków dla firm. Jednocześnie nabywcy instytucjonalni odpowiadają za ok. 75% nowych rejestracji. Zdaniem Farysia, obecnie większość firm prowadzi politykę proekologiczną, a więc taki program odniósłby sukces. Floty w Polsce coraz częściej wybierają elektromobilne rozwiązania Dlaczego hybrydy są popularniejsze? Dyrektor Zarządzający PSPA Maciej Mazur zauważył, że w ostatnich miesiącach PHEV cieszą się większym zainteresowaniem niż BEV. Mazur wymienia dwa potencjalne powody takiego zachowania: coraz atrakcyjniejszą ofertę modelową w segmencie PHEV,odkładanie zakupu BEV w oczekiwaniu na zapowiadaną kontynuację dopłat ze środków NFOŚiGW. Poprzednie programy wsparcia dla kierowców zainteresowanych elektromobilnością, przeprowadzone w czerwcu i lipcu 2020 roku, były pilotażowymi. – Pozwolą one poznać oczekiwania zainteresowanych wsparciem oraz zebrać doświadczenia dotyczące zarówno warunków wsparcia, jak i logistyki wdrażania programu. Aktualnie MKiŚ oraz NFOŚiGW przeprowadzają ewaluację zakończonych naborów i w oparciu o jej wyniki wprowadzone zostaną ewentualne usprawnienia i modyfikacje warunków udzielania wsparcia – czytamy w odpowiedzi Ministerstwa Klimatu i Środowiska na interpelację Zbigniewa Konwińskiego, posła Koalicji Obywatelskiej. Elektryczny transport zbiorowy Zwiększył się również park autobusów elektrycznych – z 430 szt. pod koniec 2020 roku, do 442 szt. na koniec ubiegłego miesiąca. Dla porównania, w styczniu 2020 roku zarejestrowano tylko jeden taki pojazd. W najbliższym czasie możemy spodziewać się zwiększenia floty autobusów nisko- i zeroemisyjnych, m.in. ze względu na program “Zielony transport publiczny”. Nabór wniosków zakończy się 15 grudnia 2021 roku lub po wyczerpaniu środków. Autobusy wodorowe w Polsce Rozwój infrastruktury ładowania Pod koniec stycznia w Polsce działało 1 395 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 711 punktów). 33% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W pierwszym miesiącu 2021 roku uruchomiono 31 nowych ogólnodostępnych stacji ładowania (70 punktów). Ulepszenia infrastrukturalne, które pomogą w rozwoju elektromobilności [raport] Źródło: pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.