Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Miasta tętnią życiem, ale generują ogromne ilości emisji, pochodzące w dużej mierze z transportu. Aby uczynić miasto czystsze i przyjaźniejsze pod każdym względem włoska i niemiecka firma zaprezentowały mini ciężarówkę z napędem elektrycznym. Idealną do miejskich prac. Reklama Włosko-niemiecki pojazd Elektryczna ciężarówka o nazwie „ecarry” to dzieło niemieckiej firmy Webasto oraz włoskiego specjalisty ds. pojazdów elektrycznych Green-G. “Ecarry” została zaprojektowana specjalnie dla sektora usług miejskich, takich jak gospodarowanie odpadami, ogrodnictwo, logistyka, czy obsługiwanie dostaw w centrum miast. Do obiegu wprowadzone zostaną dwa warianty pojazdu, w tym jeden o zasięgu do 250 km. Pojazd będzie miał wymiary zbliżone do konwencjonalnego vana. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 3,5 tony, a maksymalna prędkość to 80 km/h. Podstawowa wersja “ecarry” posiada akumulator NCM o pojemności 35 kWh, a dwa takie akumulatory umieszczono w wersji premium, która dzięki 70 kWh, powinna osiągnąć zasięg 250 km. Pierwszy na świecie plac budowy o zerowej emisji Do usług miejskich Firma Websato podaje, że “ecarry” został „specjalnie opracowany dla miejskich firm usługowych, które działając w miejskiej przestrzeni, muszą spełniać wymogi środowiskowe. Dodatkowo ciche ciężarówki elektryczne odpowiadają za zmniejszenie skali zanieczyszczenia hałasem. O tym, jak ważny jest aspekt ekologiczny w centrum miast i współpraca w zakresie nowych technologii, mówił Alessandro Della Torre, kierownik projektu w Green-G: – Chcemy wzbogacić świat o innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozostają w harmonii ze zrównoważonym rozwojem ekologicznym. Dzięki Webasto mamy partnera w dziedzinie akumulatorów i zarządzania temperaturą, który przekonuje nas wysoką jakością produktów i usług. Firma Webasto dostarcza też grzejnik wysokonapięciowy do wnętrza ciężarówki. Opracowano nawet specjalne rozwiązanie w celu zwiększenia wydajności systemu zarządzania ciepłem. Przyszłość EV W ramach współpracy mają powstać kolejne pojazdy elektryczne. Firmy kładą nacisk na obserwację zmieniającego się rynku i dostosowanie swoich pojazdów do rosnących potrzeb firm usługowych i mieszkańców miast. Elektromobilność ma niedługo zastąpić wysokoemisyjne napędy samochodów. Komisarz ds. Klimatu Frans Timmermans chce, aby koniec użytkowania samochodów spalinowych nastąpił w 2035 roku w UE. Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE źródło i fot.: websato-group.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.