Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Elektromobilność Elektryczna miniciężarówka miejska 13 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Elektromobilność Tylko 6% sprzedawanych samochodów to pojazdy elektryczne. Czy UE osiągnie swój cel na 2030 rok? Według ambitnych założeń Unii Europejskiej, transport ma być całkowicie bezemisyjny już za 25 lat. Jednak, jak wskazują statystyki, jesteśmy daleko od tego celu. Jak do tej pory na drogach królują diesel i benzyna. Miasta tętnią życiem, ale generują ogromne ilości emisji, pochodzące w dużej mierze z transportu. Aby uczynić miasto czystsze i przyjaźniejsze pod każdym względem włoska i niemiecka firma zaprezentowały mini ciężarówkę z napędem elektrycznym. Idealną do miejskich prac. Reklama Włosko-niemiecki pojazd Elektryczna ciężarówka o nazwie „ecarry” to dzieło niemieckiej firmy Webasto oraz włoskiego specjalisty ds. pojazdów elektrycznych Green-G. “Ecarry” została zaprojektowana specjalnie dla sektora usług miejskich, takich jak gospodarowanie odpadami, ogrodnictwo, logistyka, czy obsługiwanie dostaw w centrum miast. Do obiegu wprowadzone zostaną dwa warianty pojazdu, w tym jeden o zasięgu do 250 km. Pojazd będzie miał wymiary zbliżone do konwencjonalnego vana. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 3,5 tony, a maksymalna prędkość to 80 km/h. Podstawowa wersja “ecarry” posiada akumulator NCM o pojemności 35 kWh, a dwa takie akumulatory umieszczono w wersji premium, która dzięki 70 kWh, powinna osiągnąć zasięg 250 km. Pierwszy na świecie plac budowy o zerowej emisji Do usług miejskich Firma Websato podaje, że “ecarry” został „specjalnie opracowany dla miejskich firm usługowych, które działając w miejskiej przestrzeni, muszą spełniać wymogi środowiskowe. Dodatkowo ciche ciężarówki elektryczne odpowiadają za zmniejszenie skali zanieczyszczenia hałasem. O tym, jak ważny jest aspekt ekologiczny w centrum miast i współpraca w zakresie nowych technologii, mówił Alessandro Della Torre, kierownik projektu w Green-G: – Chcemy wzbogacić świat o innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozostają w harmonii ze zrównoważonym rozwojem ekologicznym. Dzięki Webasto mamy partnera w dziedzinie akumulatorów i zarządzania temperaturą, który przekonuje nas wysoką jakością produktów i usług. Firma Webasto dostarcza też grzejnik wysokonapięciowy do wnętrza ciężarówki. Opracowano nawet specjalne rozwiązanie w celu zwiększenia wydajności systemu zarządzania ciepłem. Przyszłość EV W ramach współpracy mają powstać kolejne pojazdy elektryczne. Firmy kładą nacisk na obserwację zmieniającego się rynku i dostosowanie swoich pojazdów do rosnących potrzeb firm usługowych i mieszkańców miast. Elektromobilność ma niedługo zastąpić wysokoemisyjne napędy samochodów. Komisarz ds. Klimatu Frans Timmermans chce, aby koniec użytkowania samochodów spalinowych nastąpił w 2035 roku w UE. Nowe wymagania dotyczące pojazdów spalinowych i EV w UE źródło i fot.: websato-group.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.