Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Kaufland zamontował energooszczędne oświetlenie we wszystkich sklepach w Polsce. Teraz czas na fotowoltaikę

Kaufland zamontował energooszczędne oświetlenie we wszystkich sklepach w Polsce. Teraz czas na fotowoltaikę

Kaufland zamontował energooszczędne oświetlenie we wszystkich sklepach w Polsce. Teraz czas na fotowoltaikę

Kaufland zakończył właśnie wymianę oświetlenia na energooszczędne LEDy we wszystkich swoich sklepach na terenie Polski. Sieć w tym roku finansowym chce zrealizować także projekt instalacji paneli fotowoltaicznych w kolejnych obiektach. 

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Kauflandy z energooszczędnym oświetleniem

Kaufland zakończył właśnie montaż oświetlenia LEDowego w 49 lokalizacjach w całej Polsce i tym samym jest już ono dostępne we wszystkich sklepach na terenie naszego kraju. Energooszczędne diody służą nie tylko w salach sprzedaży, lecz także w magazynach i pasażach handlowych. Całość inwestycji to koszt prawie 5,5 mln zł. 

Mniejszy pobór energii to nie tylko korzyść dla środowiska, lecz także oszczędność dla sieci sklepów. Modernizacja oświetlenia w 49 placówkach pozwoli średnio każdego roku zużyć około 6895 MWh mniej.

Wymiana światła na LEDY to nie jedyne działania, jakie planuje w najbliższym czasie Kaufland. 

Naszym długoterminowym celem jest instalacja paneli fotowoltaicznych na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach – mówi Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.

Fotowoltaika ma być jednym z elementów zrównoważonego rozwoju i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych sieci Kaufland. 

Fotowoltaika we wszystkich Kauflandach

W sierpniu ubiegłego roku zakończono montaż paneli fotowoltaicznych na pierwszym obiekcie sieci – markecie we Wrocławiu przy ul. Długosza. Sukces tego pilotażowego projektu zadecydował, że Kaufland zainwestował się na montaż fotowoltaiki w kolejnych placówkach. Docelowo sieć sklepów dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2025 roku. 

Montaż rozwiązań wykorzystujących OZE jest istotnym krokiem w kontekście realizacji naszych zobowiązań klimatycznych. Kaufland zadeklarował, że do 2030 roku zredukuje emisje powstałe w wyniku działalności operacyjnej o 80% w porównaniu do 2019 roku Dzięki fotowoltaice chronimy zasoby naturalne i wnosimy kolejny wkład w ochronę środowiska naturalnego. 

Chcemy wykorzystać ją również do promowania odnawialnych źródeł energii wśród konsumentów. W przyszłości informacje dotyczące ilości energii wyprodukowanej dzięki instalacji fotowoltaicznej będą prezentowane klientom na ekranach digital signage przy wejściu do sklepu – podsumowuje Adam Sadowski.

Do końca tego roku Kaufland zaplanował montaż i uruchomienie trzech instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów w Gliwicach, Lublinie i Piastowe. W skali roku zapewnią one do 20% całkowitego zapotrzebowania na energię w tych lokalizacjach. W najbliższych latach fotowoltaikę zyskają markety w Jarosławiu, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach i Głogowie, Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, a także Centrum Dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej.

Czy to z powodów wizerunkowych, czy z chęci oszczędności w czasie podwyżek cen energii, coraz więcej sklepów decyduje się na OZE i inne ekologiczne rozwiązania.

Coraz więcej sklepów inwestuje w zieloną energię

Grupa Schwarz, która jest właścicielem nie tylko Kauflanda, lecz także Lidla, od początku roku podatkowego 2022 pozyskuje całą energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Na budynkach tych sieci do 2025 roku pojawi się łącznie 3700 nowych instalacji. Docelowo każdy nowy wybudowany w Polsce Lidl ma mieć własną instalację fotowoltaiczną.

Do końca 2025 roku także 2 tysiące sklepów sieci Biedronka zostanie wyposażonych we własne instalacje fotowoltaiczne. Dzięki panelom słonecznym zużycie energii z konwencjonalnych źródeł spadnie o około 15% rocznie dla każdego sklepu objętego projektem.

W sieci Netto standardem stają się powoli nie tylko instalacje fotowoltaiczne, lecz także pompy ciepła. W ciągu najbliższych trzech lat duńska Salling Group, właściciel sieci sklepów Netto, usunie kotły gazowe z 750 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce i zastąpi je elektrycznymi pompami ciepła.

Polska sieć sklepów Żabka nie zostaje w tyle, a nawet wyprzedza konkurencyjne markety pod względem zaawansowania technologicznego wprowadzanych rozwiązań. Franczyza stawia m.in. na perowskity, elastyczny i cienki materiał fotowoltaiczny.

źródło i zdj. główne – mat. prasowe Kaufland

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.