Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych innogy go! znika z mapy Polski 10 lutego 2021 Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych innogy go! znika z mapy Polski 10 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. innogy go!, jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych samochodów na minuty, kończy działalność w połowie marca. Jednak firma nadal będzie angażować się w rozwój elektromobilności, m.in. współpracując z Traficar. Reklama 500 samochodów elektrycznych Wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych aut innogy go! rozpoczęła działalność w kwietniu 2019 roku. Usługa została uruchomiona na terenie Warszawy, a kierowcy mieli do dyspozycji 500 samochodów BMW i3. Gorące nowości na rynku elektromobilności Podczas całego okresu funkcjonowania, użytkownicy przejechali elektrycznymi pojazdami ponad 7 mln kilometrów. Pozwoliło to na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o prawie 1000 ton. W usłudze zarejestrowało się ponad 100 tys. osób. Pandemia negatywnie wpłynęła na branżę motoryzacyjną innogy go! od początku cieszyło się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców stolicy – wielu z nich po raz pierwszy mogło przekonać się, jak wygląda jazda autem z napędem elektrycznym. Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku Badania pokazują, że mimo pandemii i mniejszej liczby aktywnych użytkowników, znajomość marki innogy go! wzrasta z miesiąca na miesiąc. Tym samym rośnie również świadomość alternatywnych, zeroemisyjnych sposobów podróżowania. – Niestety na przełomie ostatnich miesięcy rynek motoryzacyjny i flotowy w naszym kraju wyraźnie odczuł skutki pandemii koronawirusa. Wyniki w branży wynajmu aut w ostatnich trzech kwartałach znacząco spadły ze względu na ograniczone możliwości i potrzeby przemieszczania się. Uniemożliwiło to dalszy rozwój naszego innowacyjnego projektu i realizację założeń, dlatego też podjęliśmy decyzję o jego zakończeniu – skomentował Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility z innogy Polska. innogy go! nie przestaje angażować się w rozwój elektromobilności Liczba dostępnych samochodów w aplikacji innogy go! będzie stopniowo malała do końca marca. Jednak zarejestrowani użytkownicy innogy go! będą mogli logować się do aplikacji do czerwca br. Udział pojazdów elektrycznych w rynku w 2020 roku wyniósł ponad 10% innogy go! zamierza dalej angażować się w rozwój zeroemisyjnego transportu. W tym celu podpisało z firmą Traficar list intencyjny o wzajemnym partnerstwie na rynku elektrycznej mobilności współdzielonej. innogy planuje m.in. udostępnienie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych zasilanej zieloną energią, podzielenie się operacyjnym know-how związanym z dwuletnią działalnością na rynku oraz możliwość wykorzystania funkcjonalności aplikacji. Traficar będzie rozwijać flotę współdzielonych samochodów elektrycznych w Warszawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.