Eko styl życia Świadomość ekologiczna Europejczyków. Na jakie jedzenie mamy pieniądze? 03 sierpnia 2021 Eko styl życia Świadomość ekologiczna Europejczyków. Na jakie jedzenie mamy pieniądze? 03 sierpnia 2021 Przeczytaj także Eko styl życia To największy system kaucyjny na świecie! Czy Rumunia stanie się recyklingowym rajem? W czwartek 30 listopada w Rumunii uruchomiono największy na świecie krajowy system kaucyjny. Obejmuje on prawie 80 000 punktów zbiórki i umożliwia zwrot plastikowych, szklanych i metalowych opakowań na napoje o pojemności do 3 litrów. Dzięki zintegrowanemu systemowi informatycznemu, cała operacja może przebiegać sprawnie i z korzyścią dla obywateli. Rumunia to 13 europejski kraj, który wdrożył system kaucyjny. Eko styl życia Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie karty wytworzonej ze skrobi kukurydzianej Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie nowej, ekologicznej odsłony karty debetowej do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Nowy środek płatniczy będzie wykonany w całości ze skrobi kukurydzianej. Bank Pocztowy kontynuuje tym samym podążanie drogą ku ograniczeniu zużycia plastiku. Pod koniec zeszłego roku wprowadził dla swoich klientów karty wirtualne. Teraz przyszła pora na kolejne, tym razem fizyczne rozwiązanie Ekologia, choć skupia się na wielu zjawiskach środowiskowych, to w dużej mierze dotyczy życiodajnej kwestii żywienia. Nie tylko młode pokolenia chcą, aby ich jedzenie było produkowane bez negatywnego wpływu na środowisko. Wielu konsumentów dostrzegło potencjał zrównoważonego oraz roślinnego pożywienia i wprowadzili je do swojego menu. Reklama Mamy pieniądze na jedzenie lepszej jakości Świadomość ekologiczna wzrasta, a konsumenci nie chcą oszczędzać na zdrowym i dobrej jakości jedzeniu. Międzynarodowa firma Bain & Company potwierdza, że klienci mogą zaakceptować wzrost ceny o około 5-10% w zamian za zakup ekologicznego i pozytywnego dla środowiska jedzenia. Badania przeprowadzone przez Bain & Company dowiodły, że to młodzi konsumenci biorą odpowiedzialność za swoje wybory zakupowe. ¾ wszystkich klientów zapytanych przez firmę chce kieruje się świadomością ekologiczną. Chcą, aby przedsiębiorstwa nie oddziaływały negatywnie na środowisko i zwraca na to uwagę podczas codziennych zakupów. Reklama Europa ekologiczna: agroekologia i mniej mięsa – To bardzo ważna informacja dla producentów żywności i innych dóbr konsumpcyjnych. Oznacza, że klienci są w stanie zapłacić więcej za produkty, które spełniają ich wymagania środowiskowe, choć zazwyczaj nie więcej niż 5-10% – powiedział Jakub Ronduda, Starszy Menedżer Bain & Company. Równowaga na każdym etapie Producenci zawsze starają się sprostać oczekiwaniom klientów. Dynamicznie zmieniający się rynek gastronomiczno-spożywczy bierze dziś pod uwagę nie tylko smak, jakość i pochodzenie produktów. Dużą wagę przywiązuje się do ekologicznych praktyk podczas produkcji, dostaw i pakowania produktów. Niska cena nie jest gwarancją przestrzegania zrównoważonych kroków, dlatego wolimy zapłacić więcej, aby mieć pewność, że produkty, które jemy, nie szkodzą środowisku oraz rolnikom i pracownikom. Rasizm środowiskowy – czym jest i jak go zwalczać? Uważajmy jednak na greenwashing, którego skala wzrasta równolegle do pozytywnych inicjatyw środowiskowych. Więcej o tym zjawisku przeczytasz w artykule: Skala greenwashingu w Unii jest zatrważająca. Prawie połowa deklaracji producentów okazała się fałszywa źródło: mat. prasowe, bain.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.