1200x628 4
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

POLOmarket stawia na odnawialne źródła energii. Wkrótce fotowoltaika na ponad 50% sklepów

POLOmarket stawia na odnawialne źródła energii. Wkrótce fotowoltaika na ponad 50% sklepów

Do końca pierwszego kwartału 2024 roku co drugi sklep polskiej sieci supermarketów POLOmarket będzie wyposażony w instalację fotowoltaiczną. Zaspokoi ona aż 30% rocznego zapotrzebowania na energię każdej placówki. Inwestycje w OZE to jedno z głównych działań POLOmarketu w zakresie długoterminowych działań ESG.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Więcej zielonej energii, mniej emisji

Na koniec września blisko 40% placówek POLOmarket korzystało już z zielonej energii. Każda taka instalacja generuje średnio 50 megawatogodzin rocznie, co stanowi blisko 1/3 całkowitego zapotrzebowania rocznego pojedynczego sklepu.

– Wszystkie nasze instalacje fotowoltaiczne łącznie wytwarzają już 5,5 gigawatogodzin (GWh) energii rocznie, a w ciągu kolejnych 6 miesięcy osiągniemy ponad 7,6 GWh mówi Anita Tołysz, Członek Zarządu Sieci POLOmarket, Dyrektor rewizji i compliance.

fotowoltaika 2

POLOmarket systematycznie modernizuje swoje starsze placówki i tam, gdzie pozwala na to konstrukcja dachu, montuje instalacje OZE. Natomiast wszystkie nowe obiekty są projektowane w taki sposób, aby możliwe było zainstalowanie paneli słonecznych. Dzięki inwestycjom w OZE w POLOmarkecie do atmosfery nie trafi ponad 2000 ton dwutlenku węgla.

Nie tylko fotowoltaika

Inwestycje w fotowoltaikę to tylko jedno z wielu działań mających na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Już od jakiegoś czasu sieć redukuje ilość zużywanego papieru i plastiku dzięki transformacji cyfrowej. POLOmarket zrezygnował m.in. z druku papierowych zdrapek loteryjnych na rzecz zdrapek wirtualnych dostępnych w aplikacji „POLOmarket – mój ulubiony”, a także ograniczył liczbę plastikowych kart lojalnościowych POLOkarta, zastępując je kartami dostępnymi we wspomnianej aplikacji.

Dodatkowo POLOmarket był jedną z pierwszych polskich sieci detalicznych, która zrezygnowała z dostarczania papierowych gazetek reklamowych do skrzynek pocztowych, co przełożyło się na znaczącą oszczędność papieru. Jednocześnie w sklepach zainstalowano nowoczesne urządzenia do odzysku makulatury. Oba te działania łącznie ograniczają zużycie papieru i przekładają się na zapobieżenie wycinki blisko 100 tys. drzew rocznie, co odpowiada powierzchni lasu równej 50 boiskom piłkarskim.

Coraz więcej OZE na dachach sklepów

POLOmarket to nie jedyna sieć handlowa, która inwestuje w odnawialne źródła energii i prąd ze słońca. W 2022 roku Biedronka podpisała umowę z firmą Grow Energy, na podstawie której do końca 2025 roku 2 tysiące sklepów sieci zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne. W tym samym roku Grupa Schwarz, właściciel Lidla i Kauflanda, zadeklarowała 3700 nowych instalacji na budynkach sklepów tych sieci do 2025 roku.

Panele znajdziemy też na dachach 250 sklepów Dino w Polsce i 55 sklepów sieci Castorama. Do końca 2024 roku Castorama planuje pokryć wszystkie dachy swoich  obiektów panelami solarnymi, a w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestować kolejne 3 mln zł w instalację fotowoltaiczną dla centrów dystrybucyjnych. 

źródło: informacja prasowa 

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.